Om Os

Kulturhusene har mere end 250.000 gæster hvert år og bruges til koncerter, møder, foredrag, undervisning, udstillinger og meget mere.

Medborgerhuset, Hedehuset og Taastrup Kulturcenter råder til sammen over mere end 35 sale og lokaler, som du har mulighed for at booke til dit møde eller arrangement.

KONTAKT:
Tlf.: 4335 2843
E-mail: kulturhusene@htk.dk

Mandag og tirsdag: Kl. 10.00-13.00
Torsdag: kl. 13.00-17.00
Onsdag og fredag: Lukket

I 2022 startede Kulturhusene, Bibliotekerne og Taastrup Teater & Musikhus på deres nye strategi. Du må gerne læse med.

MEDBORGERHUSETS MAKERSPACE

MAKERSPACE på Medborgerhuset har åbent mandage og tirsdage kl. 11.00-16.00. ALLE er velkommen.

Har du spørgsmål, er du velkomme til at kontakte:

Ilse Sparvath / Ilsesp@htk.dk / 2145 9424 eller
Heidi Hartvigsen / HeidiHar@htk.dk / 2145 5428

Udlejning

Det er muligt at leje et lokale i Kulturhusene til dine kulturelle arrangementer. Så hvis du står og mangler flotte rammer til dit arrangement så tøv endelig ikke med at kontakte os.

Lejepriser og pakker

Her kan du se læse mere om lejepriser og teknikpakker

Kulturhusenes lokaler må ikke udlejes til private fester.

Lukkeperioder

I Kulturhusene er der faste ferieperioder gennem året, men husenes lokaler og sale kan stadig benyttes ved udlevering af nøglebrik.

Kontakt os gerne for mere information.

Retningslinjer for lokalebooking

Kulturhusenes lokaler huser Høje-Taastrup Kommunes rige foreningsliv og mange andre aktivteter.

For husenes lokaler gælder visse retningslinjer, som man kan læse mere om.

Retningslinjer for mad og drikke

Vi har mange forskellige brugere i vores huse, som har hver deres behov ifm. mad og drikke.

Læs her, hvilke retningslinjer vi har for mad og drikke i vores tre kulturhuse.

Billetbetingelser

Køb af billetter og gavekort til Kulturhusene arrangementer er ikke omfattet af nogen returret. Du kan derfor ikke få dine penge retur efter køb. Dette gælder dog ikke online-gavekort.

Hvis arrangementet er aflyst eller flyttet til en ny dato, refunderer vi naturligvis billetter (minus gebyr). Refundering af billetter gælder i 14 dage fra datoen for det aflyste arrangement.

Det er ikke muligt at få refunderet sine billetter, hvis arrangementet laves om fra stående - til siddende koncerter pga. covid-19 retningslinjer. Derudover er det heller ikke muligt at få refunderet sine billetter, hvis man er smittet med corona.

Kontakt os gerne for ledsagerbilletter samt kørestolspladser.

Ovenstående gælder kun for arrangementer, hvor Kulturhusene er arrrangør. Hvis en anden arrangør står for arrangementet, henviser vi til deres billetbetingelser.

Brugerrådet

Kulturhusene har et Brugerråd, som tager aktivt del i Kulturhusene med ideer, forslag, kritik og eventuel hjælp til arrangementer.

I dag er følgende med i Brugerrådet:

Ruth Trier (Formand for Brugerrådet) (Kunstforeningen Humlen)
Anette Dahl Nielsen (Taastrup Folkedanserforening)
Irene Hansen (Koret Facett)
Torben Just (Høje-Taastrup Teaterforening)
Johnny Dall (Seniorkoret)
Lars Thordahl (Bag Duggede Ruder)
Mia Keinicke (Kulturhusleder)

Send mail til Brugerrådet via kulturhusene@htk.dk

Se Brugerrådets forretningsorden her

Se referat for Kulturhusenes årsmøde 2024 her